Założenie profilu zaufanego jest proste, szybkie i korzystne

Obecnie wszelkiego typu sprawy urzędowe można załatwiać przez Internet za pomocą bezpłatnego, elektronicznego podpisu. Wystarczy założyć profil zaufany: https://kapitalni.org/pl/artykuly/co-to-jest-i-jak-zalozyc-profil-zaufany-epuap,73,318, aby móc z tego w pełni korzystać w dowolnym momencie. 

Do czego służy i jak założyć profil zaufany? 

Profil zaufany daje jego właścicielowi wiele możliwości. Pozwala na złożenie wniosku o wydanie dokumentu typu dowód osobisty, odpis aktu urodzenia czy zgonu. Za jego pomocą można szybko i bezproblemowo sprawdzić historię swojego pojazdu, wraz naliczonymi punktami karnymi i datą ostatniego badania technicznego. Pozwala nawet na złożenie wniosku o rejestrację własnej działalności gospodarczej, bez konieczności stania w kolejce i wypełniania szeregu dokumentów. Będzie to z pewnością duża oszczędność czasu i niepotrzebnego stresu. Profilem zaufanym można składać wnioski i pisma administracyjne czy nawet wyrobić przed zagranicznym wyjazdem Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego. Obecnie możliwe jest zalogowanie się nim do Internetowego Konta Pacjenta, a wszystko to bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek kosztów. W IPK znajdują się wszystkie niezbędne informacje dotyczące kupowanych leków, wyników badań, dokumentacji medycznej. Nie trzeba nawet chodzić do lekarza po receptę, bo zostanie ona wysłana w formie SMS-a lub mailem. 

Profil zaufany można założyć przez bankowość internetową, wystarczy posiadać konto w instytucji T-Mobile Usługi Bankowe, PKO Bank Polski, Inteligo, Santander, Pekao, mBank, ING, Millenium lub Alior Bank. Pierwszym krokiem będzie wybranie nazwy banku i zalogowanie się do swojego konta, po czym znalezienie zakładki z formularzem dotyczącym zakładania profilu zaufanego. Po jego wypełnieniu, można go wysłać bezpośrednio ze swojego konta bankowego i gotowe. Inną możliwością będzie wejście na stronę pz.gov.pl, po czym uzupełnienie kwestionariusza i zarejestrowanie się. Wniosek podpisuje się kodem otrzymanym SMS-em.  Następnie wymagane jest aktywowanie go w punkcie potwierdzającym typu urząd skarbowy, odział NFZ, ZUS. Na potwierdzenie wniosku każdy ma 14 dni – wystarczy okazać się dowodem osobistym czy innym dokumentem tożsamości, po czym podpisać wydrukowany wniosek, przesłany wcześniej do urzędu drogą elektroniczną.